طریقه نحوه استفاده از مسواک بین دندانی بعد از جراحی لثه

لمینت دندان کج فرق لمینت و کامپوزیت دندان چیست فرق لمینت و کامپوزیت و ایمپلنت

طریقه نحوه استفاده از مسواک بین دندانی بعد از جراحی لثه

لمینت دندان کج فرق لمینت و کامپوزیت دندان چیست فرق لمینت و کامپوزیت و ایمپلنت

رازهای اموزشی سالم داشتن لثتع تا اخر عمر چیست


رازهای اموزشی  سالم داشتن لثتع تا اخر عمر چیست چه چیزی در مورد لثه عالی است؟وقتی صحبت از سلامت دهان می شود ، همه چیز به این بستگی ندارد که دندان های شما صاف هستند یا لبخند شما چقدر درخشان است. شما نمی توانید لثه های خود را فراموش کنید! حتی اگر عاری از حفره هستید و مرواریدترین چوب سازها را در شهر دارید ، این بدان معنا نیست که از بیماری لثه مصون هستید. از آنجایی که معمولاً بدون درد است ، اکثر مردم نمی دانند که مشکلی در لثه آنها وجود دارد.


بیماری لثه چیست؟




بیماری لثه چیست؟

بیماری لثه زمانی ایجاد می شود که پلاک در زیر و در امتداد خط لثه ایجاد شود. پلاک یک ماده چسبناک مانند فیلم است که مملو از باکتری است. این می تواند باعث عفونت هایی شود که به لثه و استخوان آسیب می رساند و منجر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان می شود. پلاک همچنین می تواند باعث التهاب لثه شود ، اولین مرحله بیماری لثه. التهاب لثه باعث می شود که لثه شما تبدیل به موارد زیر شود:


ملتهب

مناقصه

قرمز

متورم

مستعد خونریزی

خوشبختانه ، از آنجا که استخوان و بافتی که دندان ها را در محل خود قرار داده اند تحت تأثیر قرار نگرفته اند ، این آسیب برگشت پذیر است.


همچنین می توانید پریودنتیت ، یک نوع پیشرفته بیماری لثه را ایجاد کنید. پریودنتیت بر استخوان هایی که دندان های شما را در جای خود نگه می دارند ، تأثیر می گذارد. بدون درمان ، می تواند لثه ها ، استخوان ها و بافت های متصل به دندان را خراب کند.


آخرین مرحله بیماری لثه پریودنتیت پیشرفته است. این زمانی است که فیبرها و استخوان های نگهدارنده دندان شما از بین می روند. این می تواند روی نیش شما تأثیر بگذارد و ممکن است لازم باشد دندان ها برداشته شوند.



بیشتر بخوانید : بهترین نوع لمینت موجود در بازار چیست و کدام لمینت را انتخاب نماییم





لثه دندان




به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، علائم بیماری لثه عبارتند از:


بوی بد دهان یا بوی مداوم

جدا کردن یا شل شدن دندانهای دائمی

لثه هایی که به راحتی خونریزی می کنند

لثه هایی که متورم ، قرمز یا حساس هستند

لثه هایی که از دندان شما جدا شده اند

بیماری لثه قابل پیشگیری است. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به حفظ سلامت لثه کمک کنید.


 مرتب تمیز کردن دندان انجام دهیدو نخ دندان 

حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. به گفته ADA ، این کار به حذف پلاک و مواد غذایی خارج از دسترس مسواک کمک می کند. زمانی که از نخ دندان استفاده می کنید مهم نیست. این کار را شب انجام دهید ، صبح انجام دهید یا بعد از ناهار… فقط انجامش بده!دندانپزشک شما می تواند علائم اولیه بیماری لثه را در صورت مشاهده منظم تشخیص دهد. به این ترتیب می توان علائم را قبل از جدی شدن درمان کرد. تمیز کردن حرفه ای تنها راه حذف جرم است. همچنین می تواند پلاک هایی را که هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن از دست داده اید از بین ببرد. اگر مبتلا به التهاب لثه هستید ، مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن منظم دندان می تواند به معکوس شدن آن کمک کند.


ترک سیگار

یکی دیگر از دلایل ترک سیگاری ها: سیگار کشیدن به شدت با شروع بیماری لثه ارتباط دارد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، از آنجا که سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند ، مبارزه با عفونت لثه را نیز دشوارتر می کند. به علاوه ، سیگار کشیدن باعث می شود که لثه های شما پس از آسیب دیدگی ، سخت تر شوند.


 دوبار در روز مسواک بزنید

بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. این کار به حذف غذا و پلاک محبوس شده بین دندان ها و لثه کمک می کند. زبان خود را نیز مالش دهید ، زیرا می تواند باکتری ها را در خود جای دهد. به گفته کلینیک مایو ، مسواک شما باید دارای موهای نرم باشد و به راحتی در دهان شما قرار گیرد.مسواک باتری یا برقی را در نظر بگیرید. اینها می توانند به کاهش لثه و پلاک کمک کنند تا مسواک زدن دستی. هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک یا سر مسواک را عوض کنید ، یا اگر موها شروع به فرسایش کنند ، زودتر.



از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید



از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید

در مورد خمیردندان ، قفسه های فروشگاه دارای مارک هایی است که ادعا می کند التهاب لثه را کاهش می دهد ، نفس را تازه می کند و دندان ها را سفید می کند. چگونه می دانید کدام یک برای لثه های سالم بهتر است؟ اطمینان حاصل کنید که خمیردندان حاوی فلوراید و مهر ADA پذیرش را انتخاب کنید. پس از آن ، طعم و رنگ بستگی به شما دارد!



 از دهانشویه درمانی استفاده کنید

طبق گفته ADA ، دهانشویه های درمانی که معمولاً بدون نسخه در دسترس هستند ، می توانند به کاهش پلاک ، جلوگیری یا کاهش التهاب لثه ، کاهش سرعت ایجاد تارت یا ترکیبی از این مزایا کمک کنند. بعلاوه: یک شستشو به حذف ذرات غذا و بقایای غذا از دهان شما کمک می کند ، اگرچه جایگزینی برای نخ دندان یا مسواک زدن نیست. به دنبال مهر ADA باشید ، به این معنی که موثر و ایمن تلقی شده است.فرقی نمی کند که ابتدا مسواک بزنید ، نخ بکشید یا آبکشی کنید. فقط یک کار خوب انجام دهید و از محصولات مناسب استفاده کنید.